Gaur egungo gizartean irakurketaren garrantziari buruz hitz egitea zentzugabekeria bat dela dirudi, gutxi batzuk soilik irakurketaren alde interesa erakusten dute.
Batzuetan telebistaz edo ordenagailuaz ahazteaz ezinezkoa dirudiela diote adituek.
Hezkuntzako ikerketa nazional eta nazioarteko batzuk, gazte espainol askok irakurritakoa ulertzen ez dutela erakusten digute. Badira urte batzuk gobernu zentral eta autonomikoak gazteen irakurketaren konpetentzia hobetzeko proiektu batzuk aurkezten ari direla, baita eskolako liburutegien hobekuntza.
Hilabete batzuetan hurrengo PISA informerako frogak hasiko dira, irakurtzeko konpetentzian oinarrituta.
ANELE-k (Asociación Nacional de Editores de Libros y Material de Enseñanza) aurreko urriko 28tik 30 era mintegi bat antolatu zuen gai honi buruz erreflexionatzeko eta irakurketa eta idazketaren konpetentziak eta gaitasunaren garapena bultzatzeko. Bertan zenbait editore, irakasle eta idazle elkartu ziren.
Irakurtzen irakasten irakurle berriak sortzen dira. Gaur, erronka garrantzitsua izaten jarraitzen du irakurketa eta idazkera on bat izatea, baita expresatzen jakitea, eskola- porrota eta arrakastaren arteko mugak ezartzen baitituzte.
Gaur egungo DBH-ko hezkuntzan ez da laguntzen gai honetan eta XXI. mendeko hezkuntzaren oinarri dira.
Autonomi Ekirdego gehienek irakurketa planak martxan jarri dituzte idazkerari indarra emanez, ikasle eta irakasleentzat material tresna berriak emanez eta kanpainia sozialak eginez familiek bere seme-alabei honen garrantzia erakutsi diezaten. Baina alde batetik, zentruen antolaketa aldatzen ez bada, hau guztia ez da eraginkorra izango; bestetik, irakasleek ere zerbait egin behar dute.
Beharrezkoa da irakurketaren garrantziaz ume eta gazteen hezkuntzan eztabaidatzen jarraitzea, baina oraindik garrantzitsuagoa da gai honen aurrean neurriak hartzen hastea.
No hay comentarios:
Publicar un comentario